Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 19 Martie 2024
Frontale
PAGINA PERSONALIZATA


ALUKONIGSTAHL SRL

ALUKONIGSTAHL SRL

Adresa: B-dul Unirii nr. 64, bl. K4, Bucuresti, Sector 3
Telefon: 021/327.77.80
Fax: 021/326.48.60
E-mail: office@alukoenigstahl.ro
Web site: www.alukoenigstahl.ro
Domenii: Profile din PVC | Profile aluminiu & materiale pentru placari
Descriere activitate
Sisteme de profile din PVC, aluminiu si otel pentru ferestre, usi, sere, pereti cortina si luminatoare.
Prezentare companie/institutie
 
ALUKONIGSTAHL la doua decenii si jumatate de prezenta in Romania si peste 150 de ani de experienta globala
 
Angajament, continuitate, incredere si calitate - pilonii unei afaceri de succes
 
Era anul 1995 cand ALUKONIGSTAHL se lansa oficial pe piata din Romania si livra primele sisteme de profile din aluminiu pentru cei dintai clienti locali. "A fost o aventura extraordinara, care ne-a oferit ocazia de a participa, in mod direct, la realizarea unei game diverse de proiecte si,mai ales, de a ne castiga noi prieteni, care in timp au devenit ambasadori ai solutiilor pe care le furnizam. In acesti 26 de ani de activitate, am crescut alaturi de partenerii pe care ii avem in intreaga tara, impreuna cu care gandim si realizam solutii arhitecturale personalizate, pentru diverse proiecte, de dimensiuni mai mari sau mai mici. Lor le datoram succesul nostru. De aceea, filozofia Alukonigstahl se axeaza pe ideea de a veni in intampinarea clientilor cu cele mai bune solutii, cu cele mai bune produse si cu cele mai bune servicii. Reteta succesului poate fi, asadar, rezumata la patru idei centrale: angajament, continuitate, incredere si calitate", subliniaza reprezentantii grupului.
Suport avansat pentru parteneri, prin competente tehnice extinse
Alukonigstahl este, in prezent, unul dintre cei mai reputati furnizori de sisteme din aluminiu si PVC dezvoltate de grupul german Schuco International, precum si de solutii din otel marca Jansen. Oferta deosebit de bogata include toate componentele necesare realizarii unor structuri de anvelopare a cladirilor, in conformitate cu exigentele arhitecturii contemporane, ce pune accent pe eficienta din punct de vedere energetic si care sprijina, in mod activ, implementarea conceptului de sustenabilitate in domeniul constructiilor. Gratie distributiei exclusive a unor branduri renumite pe plan global datorita performantelor dovedite, Alukonigstahl protejeaza un sortiment calitativ de inalta calitate, care este supus optimizarii constante si adaptarii avansate la tendintele arhitecturale si specificatiile de tehnice ale proiectelor. Grupul isi sprijina partenerii prin intermediul competentelor extinse pe care le are in domeniul serviciilor, in toate fazele unui obiectiv de constructii. De asemenea, dispune de echipe de consultanti care vin in intampinarea firmelor de arhitectura si dezvoltatorilor cu solutii optimizate pentru fiecare lucrare in parte.
 
 
Prezenta in 17 tari si vanzari de 160 de milioane de euro
Evolutia istorica a companiei este, in acelasi timp, impresionanta si bogata. In 1864, Raphael Konig infiinteaza, pentru fiul sau, Jacob un atelier de confectii metalice, in localitatea Retz, din Austria. Dupa o perioada de patru decenii de activitate, Josef, Theodor si Max Konig preiau compania de la Jacob Konig, iar in 1958 Karl Konig isi asuma, la randul sau, conducerea firmei. Prin parteneriatul cu Schuco International KG din Germania, Jansen AG din Elvetia, precum si cu grupul Corus din Marea Britanie/Olanda, se deschide o noua era in istoria Alukonigstahl. Astfel, in 1975 se ia decizia construirii a doua hale de depozitare pentru sisteme din aluminiu, otel si profile tubulare din otel, precum si a dezvoltarii unui atelier scoala, in centrul industrial Sud-NE, din Neudorf. In 1989, se face primul pas spre extinderea in Ungaria, mai intai prin infiintarea unui birou de vanzari in Budapesta, apoi, datorita succesului mare obtinut de acesta, prin inaugurarea unui centru logistic si a unui nou sediu. Anul 1995 marcheaza fondarea Alukonigstahl S.R.L., in Romania si Alukonigstahl EOOD, in Bulgaria. Un moment de referinta pentru grupul austriac este constituit de aniversarea, in 2008, a jubileului parteneriatului cu Schuco. In 2013, Philip Konig, MBA devine presedinte al consiliului de administratie Konig Holding S.A., cu un an inainte de sarbatoarea care marcheaza un secol si jumatate de prezenta pe piata. Extinderea spre est continua in 2016 prin infiintarea filialei din Republica Moldova. In prezent, grupul Alukonigstahl este reprezentat in 17 tari, iar divizia de sisteme arhitecturale a raportat pentru 2020 o cifra de afaceri de peste 160 milioane de euro. Din punct de vedere logistic, compania a continuat sa se dezvolte, pe langa centrul de distributie din Viena, din 2019 functionand un al doilea asemenea centru, amplasat in Budapesta, a carui suprafata totala de depozitare depaseste 200.000 mp. Strategia de responsabilitate corporatista s-a dezvoltat continuu odata cu cresterea grupului, Alukonigstahl fiind de mai multi ani sponsor al organizatiei umanitare Concordia si asigurand constructia caselor acesteia cu tamplarie Schuco.
 
Cladiri emblematice care poarta amprenta Alukonigstahl
In cele mai mult de doua decenii si jumatate de prezenta in Romania, numeroase proiecte au marcat cele mai importante momente ale dezvoltarii companiei, din punct de vedere al solutiilor tehnice de anvelopare existente in portofoliul sau. Printre aceste lucrari se regaseste, de exemplu, S Park Bucuresti (in prezent, myhive) - prima cladire la nivel national cu fatada cortina modulara, aceasta reprezentand o solutie constructiva ce permite scurtarea semnificativa a timpului de executie. Un alt reper arhitectural reprezentativ este Sky Tower - cel mai inalt turn din Romania - ce include, de asemenea, o fatada modulara, constituind o solutie speciala, personalizata pentru proiectul respectiv. Mai recentul obiectiv Ana Tower - al doilea turn din punct de vedere al inaltimii din Bucuresti, Orhideea Towers sau Globalworth Square sunt alte exemple de solutii speciale de fatade proiectate, testate si implementate de valoroasa echipa tehnica a companiei. Alukonigstahl are in portofoliu numeroase lucrari realizate in parteneriat cu arhitecti si firme de productie de tamplarie din toata tara, aceste colaborari fructuoase fiind in multi ani de stransa cooperare. Solutiile eficiente energetic propuse pentru anveloparea cladirilor au contribuit la faptul ca acestea se pot regasi cu usurinta pe lista constructiilor "verzi" din Romania, cele mai multe obtinand clasificari superioare in sistemele de evaluare a sustenabilitatii BREEAM si LEED. "Toate proiectele au fost importante pentru evolutia de pana acum a companiei, incepand cu sediile BRD, BT, BCR din Cluj-Napoca, Brasov, Timisoara, Constanta, construite in anii 1996-2002, continuand cu Opera Plaza - prima cladire de birouri de clasa A, Crystal Tower - cea dintai fatada dubla din Romania, cele mai inalte 10 turnuri din Bucuresti, City Business Center (in prezent, Afi Park Timisoara) sau The Office Cluj-Napoca, United Business Center din Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara si terminand cu Globalworth Tower, Campus, Plaza - Bucuresti. Dintre lucrarile amintite Win Herastrau, Scala Frunzisului - Cluj-Napoca, Neo Mamaia si Opera Residence, Nordis Residence, Tomis Park - Constanta, Banat Art of Living - Timisoara. Obiective din alte domenii la care am participat prin livrarea de sisteme performante sunt Bazinul Olimpic din Targu Mures, Piata Sudului din Bucuresti, precum si renovarea Complexului sportiv Sepsi OSK din Sfantul Gheorghe, pentru care am livrat usi rezistente la foc. Din categoria proiecte speciale pot fi amintite renovarea manastirii Dragomirna si a bisericii Domnita Balasa, Bucuresti, unde s-au livrat ferestre din profile de otel marca Jansen", au mai aratat oficialii companiei. In prezent, gama de servicii oferite de Alukonigstahl partenerilor din domeniul arhitecturii include consultanta pe proiecte, prezentari de produse in showroom-urile din Bucuresti si Cluj-Napoca, seminare in cadrul programelor OAR de pregatire a arhitectilor stagiari, precum si prezentari din cadrul programelor de perfectionare continua, documentatie completa online, biblioteci digitale de fisiere BIM si CAD, showroom virtual, configurator digital de produse etc.
 
Adriana Serban, director de marketing Alukonigstahl Romania:
"Ca o veritabila echipa bine sudata, gasim intotdeauna solutii eficiente la toate provocarile aparute. In ultima perioada, sistemele propuse de noi au convins investitorii de pe segmentul rezidential, aceasta determinand ca incasarile din exercitiul final precedent sa se situeze la 21,5 milioane de euro. Am livrat sisteme pentru mai mult de 400 de proiecte, dintre care se remarca U Center, Offices Jiului 8, Millo Offices din Bucuresti, sediul central al Bancii Transilvania din Cluj-Napoca, cladirea de birouri Continental Timisoara, Globalworth Square si Dacia One - Bucuresti. De asemenea, am furnizat materiale pentru mai mult de 20.000 de ferestre pentru imobile rezidentiale. In prezent, pe fondul pandemiei, comunicarea se deruleaza pe o platforma online, prin intermediul careia prezentam publicului noutatile partenerilor nostri Schuco, Jansen si Warema. Toate acestea demonstreaza flexibilitatea companiei, capacitatea ei de adaptare, scopul final fiind de consolidare a pozitiei de lider in domeniul inovatiei pe segmentul sistemelor arhitecturale din aluminiu si PVC".
 

 
Sistemul de ferestre acustice Schuco AWS 90 AC.SI
Ventilatie naturala si izolare fonica realizate simultan
 
 
Zgomotul prezent in mediul inconjurator se intensifica semnificativ de la o zi la alta, iar acest fenomen este in detrimentul sanatatii publice, dupa cum afirma Organizatia Mondiala a Sanatatii in studiile sale. Poluarea acustica din mediul urban sporeste odata cu cresterea traficului rutier. In acelasi timp, cererea de locuinte are, la randul sau, o evolutie accelerata. Acestea sunt principalele motive pentru care masurile aplicate pentru suprimarea si disiparea zgomotului devin tot mai importante in proiectarea cladirilor noi. Dilema este permanenta: fereastra inchisa pentru protectie fonica sau deschisa pentru ventilare, cu asumarea riscului de zgomot aferent? Solutia: o fereastra acustica, ce poate fi deschisa pentru aerisire, dar care nu permite accesul zgomotului in incinta.
 
Fonoizolare de 31 dB
Sistemul de ferestre Schuco AWS 90 AC.SI face posibila ventilarea naturala in pozitie rabatata, contribuind simultan la reducerea poluarii acustice. Ansamblurile asigura o fonoizolare de 31 dB. Aerul este condus prin casetele fonoizolante montate pe tocul superior al ferestrei, astfel incat acesta intra, iar zgomotul ramane afara. Schuco AWS 90 AC.SI este o alegere buna, mai ales pentru incaperi sensibile la zgomot precum dormitoarele, camerele copiilor sau birourile.
Ferestre oscilo-batante
Ferestrele Schuco AWS 90 AC.SI se pot realiza in constructie oscilobatanta si permit, pe langa pozitia rabatata fonoizolata, inclusiv deschiderea completa a ferestrei. Astfel, se realizeaza ventilarea rapida a camerei si se poate curata foarte comod fata exterioara a geamului.
Izolare termica excelenta
Sistemul de ferestre Schuco AWS 90 AC.SI convinge printr-o izolare termica excelenta de pana la de 0,9 W/(mpK), pentru o adancime constructiva a profilului de 90 mm.
Avantaje la prelucrare
  • Varianta acustica AC a sistemului Schuco AWS 90 se prelucreaza aproape identic cu ferestrele strandard.
  • Este o fereastra simpla - timpul de procesare este redus, in comparatie cu o solutie clasica de ferestre.
  • Garnitura mediana tubulara instalata pe toc se prelucreaza in mod facil.
  • Casetele de ventilatie preasamblate se fixeaza usor pe tocul ferestrei.
 

 
ALUKONIGSTAHL, un furnizor de elita, capabil sa exploateze oportunitatile inclusiv in perioade de criza
"Facem cel mai bine ceea ce stim sa facem, acum si in viitor!"
 
 
 
 
ATTILA BEER
Functia/Firma: administrator, Alukonigstahl Romania.
Experienta profesionala: 28 de ani in domeniul fatadelor cortina.
Succesul Alukonigstahl pe piata din Romania s-a datorat, in egala masura, calitatii sistemelor promovate si performantei echipei manageriale si celei de vanzari. Cu perseverenta, ingeniozitate si profesionalism, specialistii companiei au reusit sa impuna, pe o piata mai degraba orietata spre pret, produse de o inalta calitate si performanta, apte sa asigure cele mai stricte exigente in materie de design, performanta energetica si functionalitate. Un merit deosebit in acest sens il are managerul general al Alukonigstahl , Attila Beer, care, prin eforturile sale, a asigurat firmei o pozitie de top in randul furnizorilor de sisteme arhitecturale de aluminiu, PVC si otel, reusind, de asemenea, ca in perioada mai tulbure a crizei pandemice, sa coordoneze in mod optim operatiunile pentru a elimina riscurile inerente si a garanta iesirea din impas in conditii de siguranta. Oficialul Alukonigstahl a pus, de-a lungul intregii sale activitati, un accent deosebit de puternic pe implementarea unor principii moderne, care sa sustina libertatea de exprimare a arhitectilor, sustenabilitatea constructiilor, eficientizarea proceselor de productie si sprijinirea permanenta a procesatorilor, toate acestea fiind posibile inclusiv datorita calitatii si caracteristicilor tehnice ale produselor inovatoare prezente in portofoliu.
 
- Cum ati depasit provocarile generate de criza sanitara?
- Din fericire, procesul de redresare dupa declinul care a survenit in primavara anului precedent, in timpul starii de urgenta decretate de Guvern, a fost deosebit de rapid la nivelul bransei in care activam. Compania noastra a inregistrat, in perioada respectiva, doar o usoara incetinire a vanzarilor, reflectata inclusiv de faptul ca in 2020 cifra de afaceri s-a situat la 21,5 milioane de euro - destul de apropiata de nivelul raportat in exercitiul financiar precedent. Aceasta evolutie a fost posibila inclusiv datorita sporirii cererii de pe segmentul rezidential. Pentru anul in curs, intrevedem sanse bune de stabilizare si revenire la cotele anterioare, pe masura ce piata de profil se consolideaza.
- Ce impact exercita cresterea actuala a preturilor la materii prime si materiale asupra operatiunilor curente ale Alukonigstahl?
- Pe fondul unei sporiri masive a cererii de sisteme din PVC, care s-a majorat cu peste 200% la nivel de grup in prima parte a anului curent, noi am reusit sa gestionam bine situatia si sa livram la timp produsele solicitate de parteneri. In ceea ce priveste aluminiul, cauzele volatilitatii actuale a preturilor nu sunt reprezentate exclusiv de pandemie. Cresterea taxelor din Europa pentru produsele importate din China, marirea cotatiilor la producatorii de lingouri, tendintele speculative inerente - toate acestea au generat o anumita instabilitate care este destul de vizibila la momentul actual. Pentru domeniul tamplariei din aluminiu si fatadelor cortina, cea mai mare provocare este constituita de transferul cresterilor respective in pretul produselor finite, intrucat nu exista alta cale de a compensa diferentele aparute. Din fericire, cererea de imobile de birouri nu a scazut pe plan european in timpul pandemiei, iar pe piata din Romania micile diminuari sunt doar conjuncturale. Situatia respectiva se explica prin faptul ca respectivele constructii sunt foarte atractive pentru investitori, intrucat garanteaza obtinerea unui nivel bun de rentabilitate, pe o piata in care previziunile indica o crestere pronuntata a inflatiei monedei unice europene.
- In acest context special, ce prognoze aveti cu privire la perspectivele de dezvoltare din perioada urmatoare?
- Obiectivul principal pentru acest an este cel de mentinere a vanzarilor la nivelul lui 2020. Alukonigstahl este un factor hotarator in ecuatia anveloparii cladirilor si in asigurarea aspectului final din punct de vedere arhitectural. Pentru a ajunge in etapa respectiva, este nevoie insa de finalizarea structurilor si de existenta unei cereri pentru astfel de constructii, iar elementele respective nu pot fi influentate de noi. Ceea ce putem face foarte bine rezida in identificarea si fructificarea optima a tuturor oportunitatilor ce vor aparea. De aceea, noi ne vom concentra asupra a ceea ce putem face mai bine - si anume identificarea si fructificarea oportunitatilor. De exemplu, in anul precedent, in conditiile in care unele proiecte mari de birouri au fost amanate, solutiile propuse de Alukonigstahl au convins investitori din alte domenii, de pilda sporind semnificativ numarul de lucrari de pe segmentul rezidential. Am livrat materiale pentru ferestre instalate la Luxuria Residence, Cloud 9 Residence, Sea On si Lake On, Neo Residence Timpuri noi, Nordis Mamaia si Bucuresti, Banat Art of Living Timisoara, Wings Residence etc. Aceasta ne-a permis sa continuam proiectul demarat in 2020 pentru imbunatatirea lantului logistic. Am investit deja in restructurarea depozitului, a fluxurilor de lucru, pentru un plus de operativitate si in platforma digitala pe care fiecare client isi poate urmari comenzile si termele de livrare.
- Cum actionati in ceea ce priveste adaptarea activitatii la noile exigente ale celei de-a patra revolutii industriale?
- Digitalizarea face deja parte din viata cotidiana, iar prezenta sa se intensifica in mod continuu. Din punctul nostru de vedere, fenomenul se reflecta in automatizarea celor mai multe activitati legate de ofertare, organizarea livrarilor etc. De altfel, in urma cu opt ani am fost primii furnizori de sisteme care am lansat documentatia online. La momentul actual, dispunem de platforma AKS Connect, ce faciliteaza accesul la informatii operative, legate de stocuri, comenzi, termene de livrare. Totodata, solutia digitala pentru atelierele de productie Fabrication Data Center, disponibila si in varianta mobila, se dovedeste deja a fi un instrument util pentru parteneri. Un avantaj generat de pandemie este acela ca am identificat resurse importante de reducere a cheltuielilor prin organizarea virtuala a sedintelor de vanzari si de lucru. Desigur, contactul direct cu clientii ramane o componenta esentiala a activitatii noastre, pe care o vom incuraja si in viitor.
- Care sunt elementele ce justifica o abordare optimista a viitorului?
- La momentul actual exista inca o serie de necunoscute legate de depasirea pandemiei si de capacitatea economiei de a se redresa rapid dupa aceasta provocare. De aceea, este greu de spus cand se va produce inflexiunea catre o noua perioada de crestere, care sa duca la revenirea la cotele din 2019 si ulterior la depasirea acestora. In domeniul nostru, un element important este si acela al optimismului investitorilor, de care depinde in mod direct finantarea proiectelor. In ceea ce ne priveste, avem, ca intotdeauna, o abordare pozitiva. In prezent, ne concentram sa executam in mod exemplar sarcinile care depind de noi, un motiv de mandrie fiind acela ca, oriunde mergem in Romania, vedem rezultatele muncii echipei Alukonigstahl reflectate in cladiri reprezentative. Aceasta ne ajuta sa progresam si sa ne asumam in continuare rolul de pionieri in domeniul fatadelor cortina si al tamplariei termoizolante de inalta calitate. Ambitia noastra este de a face cel mai bine ceea ce stim sa facem si de a reusi acest lucru inclusiv in viitor.
(articol aparut in revista Fereastra, editia August 2021)
 

 

 
ALUKONIGSTAHL: Strategie flexibila, pentru consolidarea cotei de piata
Compania Alukonigstahl, din Bucuresti, reprezentanta grupului Konig - Austria, a implementat in perioada recesiunii o strategie proactiva de adaptare la noile cerinte ale pietei de sisteme arhitecturale din aluminiu. Astfel, pe fondul dezvoltarii puternice a segmentului de energie regenerabila, conducerea societatii a luat decizia abordarii sistematizate a domeniului respectiv, ceea ce a determinat ca in 2012 ponderea acestuia in cifra de afaceri sa ajunga la cota de 18% - 20%. In continuare insa, strategia Alukonigstahl se concentreaza pe consolidarea pozitiei detinute pe segmentul profilelor din aluminiu si otel destinate executiei de tamplarie termoizolanta si fatade cortina, cota de piata din domeniul solutiilor premium depasind nivelul de 60%. De asemenea, orientarea spre cercetare-dezvoltare a furnizorilor de sisteme reprezentati in Romania a ramas nealterata, fapt ce asigura o dinamica deosebita procesului de inovare si, implicit, o imbunatatire continua a caracteristicilor tehnice aferente produselor promovate.
 
Attila Beer, administrator Alukonigstahl:
„Scaderea din intervalul 2009 - 2011 a fost, dintr-un anumit punct de vedere, benefica. Din punct de vedere individual, se impune cateodata o schimbare, care poate fi sintetizata prin ideea de «mai putini bani pentru mai multa munca». Intr-un scenariu optim, conceptul respectiv s-ar putea extinde la nivelul intregii societati, iar acest laitmotiv ar putea avea consecinte favorabile in planul dezvoltarii. In ceea ce ne priveste, recesiunea a implicat modificarea sistemului de vanzari, precum si a atitudinii fata de investitori, fiind necesara identificarea unor noi argumente care sa-i determine pe acestia sa aleaga solutiile promovate de compania noastra”.
 
Vanzari de 350 milioane de euro, pentru grupul Konig
Fondat in 1864 in localitatea Retz - Austria, holdingul Konig si-a inceput activitatea prin comercializarea de repere speciale din otel. Dezvoltarea firmei a fost accelerata in anii care au urmat, in portofoliu fiind inclusa o gama tot mai diversa de sisteme metalice, inclusiv din gama produselor din aluminiu. Astfel, Alukonigstahl a demarat in 1960 parteneriatul cu firmele Schüco si Jansen, stabilind orientarea fara echivoc in directia calitatii tehnologice. Cu timpul, atentia conducerii companiei s-a indreptat inspre regiunile Europei de Est si de Sud-Est, fiind infiintate reprezentante corporative in Ungaria, Romania, Bulgaria, Croatia, Serbia-Muntenegru, Bosnia-Hertegovina, Slovenia, Cehia, Polonia si Slovacia. Un element important de mentionat este reprezentat de preluarea, in 2011, a controlului asupra activitatii companiei Doma Solartechnik, actiune prin care societatea s-a lansat pe segmentul tehnologiei fotovoltaice. In prezent, grupul coordoneaza 21 de birouri comerciale in 12 state de pe mapamond, logistica bazandu-se pe 12 depozite descentralizate, avand o suprafata totala de peste 45.000 mp. Din punct de vedere financiar, Konig a realizat, in 2011, o cifra de afaceri de aproximativ 350 milioane de euro, mai mult de jumatate din incasari fiind generate de activitatea derulata in afara granitelor Austriei. Obiectivul declarat pe termen lung este constituit de castigarea pozitiei de lider pe toate pietele in care compania este prezenta, acest deziderat putand fi atins prin stabilirea unor parteneriate puternice cu toti clientii si prin promovarea unor sisteme cu performante maxime, inaccesibile produselor disponibile in oferta companiilor concurente. In Romania firma deruleaza operatiuni specifice din 1995, in ultimii 18 ani livrand profile din aluminiu si otel pentru majoritatea obiectivelor de mare anvergura, realizate pe plan national. Dintre acestea, pot fi mentionate: cladirile de birouri Crystal Tower (singurul imobil din Romania dotat cu o fatada cortina de tip «double-skin»), Nusco Tower, Sky Tower, Swan Office & Technology Park, Lakeview Offices, Business City Center, America House, Bucharest Tower Center, North Gate etc., centrele comerciale Sun Plaza (Bucuresti), Iulius Mall (Cluj-Napoca), River Plaza (Ramnicu Valcea), hotelurile Ramada (Sibiu), Novotel (Bucuresti) etc. Din punct de vedere financiar, compania locala a consemnat un punct maxim al cifrei de afaceri in anul 2008, cand incasarile au cumulat 25 milioane de euro. In urmatorii doi ani, pe fondul instalarii crizei economice, societatea s-a confruntat cu o contractie a vanzarilor, insa 2011 a reprezentat momentul revirimentului, in urmatoarele 12 luni reusind sa comunice rezultate de 12 milioane de euro (+4%).
Orientare explicita catre segmentul fotovoltaic
Pentru 2013, managementul societatii este, de asemenea, optimist, prognozand atingerea cotei de 14 milioane de euro, iar o contributie insemnata la acest progres va fi exercitata, din nou, de livrarile de profile metalice si panouri pentru aplicatiile fotovoltaice. „Se poate afirma ca partea cea mai dificila a recesiunii a fost depasita, cu conditia ca obiectivul propus pentru 2013 sa fie atins. Conform estimarilor noastre, perioada dificultatilor se va intinde pe durata a aproximativ sapte ani, astfel incat se poate afirma ca ne mai asteapta inca trei ani de dezechilibre, dar si de oportunitati pe care unele companii le-ar putea utiliza in folosul propriu. Exploatarea resurselor puse la dispozitie de noua tendinta de promovare a energiei regenerabile poate constitui un impuls de dezvoltare pe care firma noastra l-a identificat in urma cu mai mult timp. Prima astfel de livrare a avut loc la o cladire din Cluj-Napoca, unde fatada existenta (realizata din profile de otel fara elemente de rupere a puntii termice) a fost inlocuita cu un sistem de perete cortina din aluminiu, iar in zona opaca de parapet s-au instalat panouri fotovoltaice. In 2012 a fost finalizat un alt proiect ce a presupus utilizarea de solutii promovate de compania noastra, fiind montata o instalatie cu o capacitate de aproape 1 MW la sediul Selgros - Pantelimon. De asemenea, in prezent participam la un proiect de 60 MW in zona Giurgiu, unde livram insa doar structura din aluminiu”, a afirmat Attila Beer, administrator al societatii.
Imbunatatirea gradului de pregatire profesionala a partenerilor
Un program interesant, implementat in 2013, este reprezentat de «Academia Alukonigstahl», gandit astfel incat sa asigure livrarea de catre partenerii firmei pe piata de profil a unor produse corespunzatoare din punct de vedere tehnic. „Nu este suficienta respectarea performantelor in ceea ce priveste materia prima si materialele utilizate, fiind obligatorie punerea in opera conform standardelor locale si europene, precum si instalarea in conformitate cu prevederile tehnologice in vigoare si cu exigentele fizicii constructiilor. Din pacate, chiar dupa 15 ani de activitate, colaboratorii nostri nu au ajuns suficient de bine pregatiti pentru a asigura realizarea unor lucrari conforme, mai ales ca, pe fondul dificultatilor inerente generate de recesiune, s-a accentuat fenomenul de fluctuatie a fortei de munca, firmele din bransa pierzand o mare parte din tehnicienii profesionisti. Astfel, am conceput un program teoretic si practic, organizand cu o frecventa bianuala seminarii in cadrul unor centre regionale, in urma absolvirii carora specialistii prezenti primesc o atestare profesionala. Pregatirea presupune atat familiarizarea cu o serie de cunostinte generale despre sistemele de ferestre, usi si pereti cortina (cum ar fi, de exemplu, dimensionarea corecta a proiectelor, stabilirea cantitatii necesare de materiale etc.), cat si realizarea unor demonstratii practice de executie corecta, pentru fiecare tip de produs. Workshop-urile au o durata de doua zile pentru fiecare capitol principal in parte. In paralel, pentru personalul din departamentul tehnic/ofertare al companiilor colaboratoare vor fi disponibile seminarii dedicate pregatirii in vederea utilizarii corecte a software-ului de calcul. Avand in vedere relatiile bune de afaceri pe care Alukonigstahl le are atat cu arhitectii, cat si cu investitorii, noi vom propune pentru executie acele companii care au participat la acest proiect. Astfel, incercam sa asiguram calitatea lucrarilor, cu atat mai mult cu cat anumite neconformitati afecteaza in mod direct marca profilelor utilizate, chiar daca acestea au fost alese corect”, sustine directorul general al firmei.
Solutii pentru case pasive, din categoria profilelor din aluminiu, otel sau PVC
Dintre cele mai performante sisteme arhitecturale din aluminiu aflate in prezent in portofoliul Alukonigstahl, se remarca profilele certificate pentru case pasive - Schüco FW 50+SI si FW 60+SI. Variantele constructive SI (Super Insulation) ale constructiilor de tip montant-rigla realizate prin intermediul celor doua serii se evidentiaza prin detalii inovatoare, fiind reduse la minimum pierderile de energie. Orientarea suprafetelor de reflectie ale capacelor presoare spre interior diminueaza pierderile prin convectie si constituie un alt element cu efect direct asupra valorii coeficientului de transfer termic Uf, care poate ajunge pana la valoarea de 0,76 W/mpK (incluzand si influenta organelor de asamblare). Aceasta performanta se obtine in varianta certificata, dotata cu un sistem vitrat cu o grosime de 46 mm. Testele au fost realizate de Institutul pentru Case Pasive (PHI) din Darmstadt - Germania, folosindu-se un geam termo­izolant triplustratificat (cu Ug = 0,70 W/mpK), instalat la un element de fatada cu dimensiuni de 1,20 m x 2,50 m. De asemenea, pentru prima oara expertii au luat in considerare - pe langa influenta suruburilor de prindere ale capacelor presoare - si efectul calelor de suport pentru sticla. Conductivitatea termica redusa a elementelor presoare constituie motivul principal al influentei nesemnificative exercitate de sistemele de prindere asupra nivelului general de termoizolare. Totodata, dispozitivele de sustinere a vitrajului sunt executate din otel inoxidabil, conductivitatea termica a acestui material fiind cu un ordin de marime mai mica decat a aluminiului. In zona de falt este prevazuta spuma pe baza de polipropilena - un material avand caracteristici sporite de termoizolare. Pe segmentul Jansen, Alukonigstahl promoveaza sortimentul Viss HI, pozitionat in zona de top a sistemelor ce respecta standardul de case pasive. Din punct de vedere constructiv, reperele sunt fabricate din otel placat cu elemente de protectie din aluminiu (material din care sunt realizate inclusiv capacele presoare). In zona de suprapunere a panourilor de sticla si profile s-a prevazut un material de izolare de tip spuma PU, cu o conductivitate termica de 0,035 W/mK. In cazul utilizarii unor metode superioare de termoizolare, Viss HI permite atingerea unor niveluri fara precedent in ceea ce priveste valoarea coeficientului de transfer termic (de 0,74 W/mpK). In ceea ce priveste performantele maxime in domeniul seriilor din PVC, se pot mentiona cele ale Corona SI 82+ Passiv, ce prezinta o adancime constructiva de 82 mm si opt camere de izolare, asigurand un coeficient de transfer termic de pana la 0,8 W/mpK, in functie de tipul de geam termoizolant utilizat. Latimea suprafetei vizibile este de 120 mm, iar caracteristicile statice sunt imbunatatite gratie tehnologiei patentate de procesare compozita a materialului plastic pe baza de PVC-U in combinatie cu aluminiu. Puntile termice sunt eliminate prin utilizarea unor sisteme de ranforsare speciale, care nu mai necesita folosirea elementelor suplimentare de izolare (din categoria spumelor poliuretanice). Conform datelor calculate pentru o fereastra clasica echipata cu geam termoizolant avand un factor Ug de 0,7 W/mpK, valoarea transmitantei termice este de 0,75 W/mpK atat in regiunea de glaf, cat si in celelalte zone perimetrale ale ansamblului.
Investitie de 1,2 milioane de euro, derulata in 2013
In opinia managementului Alukonigstahl, perioada urmatoare va fi caracterizata, in continuare, de incertitudine, mai ales pe segmentul constructiilor, care a fost cel mai puternic afectat de recesiune. Cu toate acestea, compania pune accentul la fel de puternic pe dezvoltare, in special pe segmentul solutiilor din aluminiu, fabricate sub licenta Schüco. De altfel, aceasta tendinta a fost foarte vizibila la targul international de profil Bau, desfasurat in prima luna din 2013 in cadrul centrului expozitional din München. Cu aceasta ocazie, expertii companiei germane au lansat peste 50 de inovatii in domeniul sistemelor metalice si al celor conexe, demonstrand atat capacitatea deosebita de cercetare-dezvoltare, cat si orientarea spre viitor, prin promovarea solutiilor eficiente din punct de vedere energetic. Aceasta abordare este preluata inclusiv la nivelul Alukonigstahl, care intentioneaza sa implementeze un program ambitios de investitii in acest an. „Fondurile alocate vor insuma aproximativ 1,2 milioane de euro si vor viza renovarea centrului logistic pe care il detinem deja in zona de sud a Capitalei. De asemenea, proiectul mai prevede edificarea unei hale moderne, cu o suprafata de 2.700 mp, care va fi destinata depozitarii celor mai solicitate sisteme pe piata locala. Din punct de vedere strategic, in intervalul urmator ne vom orienta inclusiv spre un segment de piata in care prezenta companiei noastre a fost mai putin resimtita. Este vorba despre domeniul compartimentarilor, unde va fi derulata o activitate mult mai intensa in viitor. Decizia este justificata de conditiile obiective constatate pe piata imobilelor de birouri, unde au loc numeroase mutari ale sediilor de companii, situatie in care se impune reamenajarea spatiilor interioare, pentru satisfacerea cerintelor noilor chiriasi. Totodata, ne propunem sa introducem in portofoliu o serie de produse noi, cum ar fi, de exemplu, rulourile interioare si sistemele din aluminiu ceva mai simple, venind astfel in intampinarea cererii anumitor clienti care s-au reorientat catre export, efectuand livrari in zona tarilor arabe, unde exigentele de termoizolare sunt mult mai scazute. Estimam ca acest debuseu va contribui in mare masura la consolidarea pozitiei pe care o detinem in sectorul profilelor standard”, a incheiat Attila Beer.
ALUKONIGSTAHL: Flexible marketing strategy for the consolidation of market share
Alukonigstahl company, from Bucharest, the subsidiary of Konig Group - Austria has implemented during the recession a proactive strategy of adaptation to the new requirements of architectural aluminium systems market. Thus, on the background of strong development for the renewable energy segment, the company's management decided to adopt a systematized approach to the field, with the result that, in 2012, its share in the turnover rate reached 18% - 20%. However, the strategy of Alukonigstahl still focuses on strengthening the position on the segment of aluminium and steel profiles designed for the execution of thermo-insulating joinery and curtain walls. At the present moment, the market share on the segment of premium solutions exceeds the level of 60%. Nonetheless, the orientation towards research and development of the system suppliers represented in Romania remained unaltered, a fact which provides a special dynamic of the innovation process and, thus, a continuous improvement of technical characteristics of the products promoted. In Romania, the Company conducts specific operations since 1995, and has delivered aluminium and steel profiles for most large-scale constructions at national level during the last 18 years. For 2013, the management of the company is also optimistic, forecasting an increase in turnover. A significant contribution to this progress will be exercised, again, by the deliveries of metal profiles and panels for photovoltaic applications. An interesting program, implemented in 2013, is the " Alukonigstahl Academy", designed to ensure the delivery of technically corresponding products by the firm's partners on the profile market. According to Alukonigstahl management, the next period will be characterized further by uncertainty, especially on the construction segment, which was the hardest hit by recession. However, the company focuses heavily on development as well, especially on the segment of aluminium solutions, manufactured under license from Schüco. Nonetheless, this trend was highly visible at the specialized international fair Bau held in the first month of 2013 in the exhibition center of Munich.

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
SISECAM
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left